Vad innebär rollen?
Vi söker en Junior Customer Success Advisor som inspireras av vår vision – att skapa tid med hjärta. Du kommer att vara en del av vårt användarstöds-team och arbeta med våra befintliga kunder som utgörs av såväl små som stora företag inom olika branscher. Din viktigaste uppgift är att hjälpa kunderna att lyckas, vilket du gör genom att hitta rätt lösningar. Du har lyckats i din roll när kundnöjdheten är hög och de växer med oss.
I din roll ingår att:
- Hantera inkommande ärenden från kunder via chatt, mejl och telefon.
- Stötta våra kunder när de har frågor om hur man kan använda Blikks produkter på bästa sätt.
- Hjälpa till att underhålla och uppdatera vårt hjälpcenter med artiklar, bilder och filmer.
- Göra hälsokontroller på våra aktiva kunder, och jobba med proaktiva åtgärder för att öka och förbättra användandet av Blikks funktioner.
- Bidra till produktutvecklingen genom att i viss mån jobba med felsökning samt vara knytpunkten mellan kunderna och utvecklingsteamet.
Vem är du?
- Du ska förstå eller vilja lära dig mer om företagande och de utmaningar organisationer möter i sin dagliga verksamhet.
- Du är en positiv person som vill vara med och medverka till en inspirerande arbetsplats som smittar av sig på kunderna.
- Du trivs i en föränderlig miljö och känner dig bekväm med varierande arbetsuppgifter och frågor från kunderna.
- Du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor bollar frågor och idéer för att hitta de bästa lösningarna på kundernas utmaningar.
- Du har en förmåga att peppa teamet och vara en glädjespridare med stort tålamod.
Meriterande
- Grundläggande kunskaper inom företagsekonomi.
- Tidigare erfarenhet av användarstöd, IT-support, administration, bokföring och/eller lön.
- Telefonvana och duktig på att uttrycka sig i tal och skrift.
Vad erbjuder vi?
Våra förmåner handlar till stor del om att skapa tid för livet i stort och att göra tiden på Blikk mer värdefull. Utöver att vi tillhandahåller flera försäkringar (liv, sjuk, olycksfall och sjukvård) innehar vi en stark förmånstrappa som innebär att våra förmåner växer i takt med vår produkt.
Hos oss har du bl a friskvårdstimme varje vecka, två friluftsdagar per år och på sommaren arbetar vi 6 timmar per dag. Såklart kan man ändå bli sjuk, då ger vi dig full lön utan löneavdrag - så du har möjlighet att utan stress kunna vila och bli fullt återställd.
Om Blikk
Blikk är ett snabbväxande produktbolag med tiotusentals användare över hela Sverige. Blikk-teamet består av ett trettiotal personer som arbetar med produktutveckling, användarstöd, sälj och marknad. Vi har vårt huvudkontor i Piteå men även flera kollegor som jobbar på distans.
Det som skiljer oss från andra produktbolag är att vi besitter en superkraft som gör det möjligt att skapa det som alla värderar mest men ofta har för lite av – tid. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder. Genom att bekämpa tidstjuvar och underlätta livspusslet skapar vi även tid till våra medarbetare. Kort och gott – Blikk skapar tid med hjärta.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 september 2023, men vi går löpande igenom ansökningar och kallar till intervjuer. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta VD Mikael Gramer på mikael.gramer@blikk.se eller 070 – 601 15 10. Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning)
Arbetstid: Heltid (måndag – fredag, dagtid)
Placeringsort: Piteå
Lönevillkor: Individuell lönesättning
$ads={1}